Regulamin Ogólnopolskiej Konferencji
„Oblicza psychiatrii w farmacji klinicznej i opiece farmaceutycznej”
§1. Postanowienia ogólne
1. Ogólnopolska Konferencja „Oblicza psychiatrii w farmacji klinicznej i opiece farmaceutycznej”, zwana dalej Konferencją odbędzie się w dniach 5-6 grudnia 2025 roku na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w Centrum Symulacji Medycznej (ul. Chodźki 4, 20-093 Lublin).
2. Konferencja zostanie przeprowadzona w formule hybrydowej, tj. online za pomocą platformy “ZOOM” oraz w formie stacjonarnej. Zastrzegamy, iż studenci i doktoranci Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (zwany dalej również: UMLub) prezentują prace w formie stacjonarnej.
3. Konferencja jest organizowana przez Zakład Farmacji Klinicznej i Opieki Farmaceutycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Szkołę Doktorską Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Szpital Neuropsychiatryczny im. prof. Mieczysława Kaczyńskiego w Lublinie, Lubelską Okręgową Izbę Aptekarską oraz Polskie Towarzystwo Farmacji Klinicznej (dalej zwani: Organizatorem lub Organizatorami).
4. Konferencja dzieli się na pięć części: otwarcie konferencji, panele dyskusyjne, sesje naukowe, warsztaty oraz uroczyste zakończenie konferencji.
5. Sesje naukowe będą obejmować ustne prezentacje zrealizowanych badań naukowych (prace oryginalne, opisy przypadku oraz prace poglądowe) w formule hybrydowej oraz prezentacje plakatowe, które zostaną opublikowane na stronie Konferencji. Wszystkie prezentacje ocenione będą przez odpowiednie Komisje Naukowe.
6. Część szkoleniowa Konferencji zawiera panele dyskusyjne oraz warsztaty – szczegółowy harmonogram zostanie ogłoszony na stronie Konferencji najpóźniej 24 h przed rozpoczęciem Konferencji.
7. Część szkoleniowa Konferencji odbędzie się w formie stacjonarnej.
8. W Konferencji mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani tematyką wydarzenia, w tym studenci wszystkich kierunków i lat studiów, doktoranci, pracownicy ochrony zdrowia oraz przedstawiciele środowiska naukowego i praktyki klinicznej.
9. Wyróżnia się następujące formy uczestnictwa w Konferencji:
- uczestnik czynny, który ma prawo do wysłuchania wszystkich wykładów, wzięcia udziału w warsztatach oraz sesji naukowej z możliwością przedstawiania wyników swojej pracy, a także otrzymania pakietu startowego,
- uczestnik bierny, który ma prawo do wysłuchania wszystkich wykładów oraz sesji naukowych, bez możliwości przedstawiania wyników swojej pracy.
10. Udział w Konferencji jest bezpłatny.
11. Maksymalna liczba uczestników stacjonarnych Konferencji, w tym uczestników czynnych i biernych, wynosi 200 osób.
12. Aby wziąć udział w Konferencji, Uczestnik, zarówno czynny jak i bierny, musi zarejestrować się za pomocą formularza dostępnego na platformie Forms pod linkiem
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdlNBF7SokWPD6v8suMwpMBnMwfiBmznW1-t-65EUnaMjZxGQ/viewform?usp=header.
a. Uczestnictwo w aktywnościach wymagających wcześniejszej rejestracji nie jest możliwe bez jej dokonania, z zastrzeżeniem sytuacji rezygnacji z uczestnictwa przez zarejestrowanego Uczestnika.
b. Rejestracja rozpocznie się dnia 15.10.2025 r. o godz. 12.00 i będzie trwała do wyczerpania miejsc.
13. Oficjalną stroną internetową Konferencji jest https://obliczapsychiatrii.umlub.edu.pl/
14. Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski.
§2. Organy Konferencji
1. Dla potrzeb organizacji i przeprowadzenia Konferencji powołuje się następujące organy:
a) Komitet Organizacyjny,
b) Komitet Naukowy.
2. Komitet Organizacyjny powoływany jest przez Organizatorów Konferencji.
a) W jego skład wchodzą osoby wskazane przez Organizatorów.
b) Do zadań Komitetu Organizacyjnego należy w szczególności:
- przygotowanie i obsługa logistyczna Konferencji,
- prowadzenie rejestracji i kontaktów z uczestnikami oraz prelegentami,
- promocja wydarzenia,
- koordynacja współpracy z partnerami i sponsorami,
- zapewnienie prawidłowego przebiegu Konferencji.
3. Komitet Naukowy powoływany jest przez Organizatorów Konferencji.
a) W jego skład wchodzą przedstawiciele środowiska naukowego reprezentujący dyscyplinę nauki medyczne, nauki farmaceutyczne oraz nauki o zdrowiu.
b) Do zadań Komitetu Naukowego należy w szczególności:
- nadzór merytoryczny nad programem Konferencji,
- ocena zgłoszonych streszczeń,
- powołanie Komisji Naukowych do oceny wystąpień ustnych i prezentacji posterowych uczestników czynnych Konferencji,
- rekomendowanie wykładowców i panelistów,
- czuwanie nad poziomem naukowym Konferencji,
- wspieranie działań promujących dorobek naukowy związany z Konferencją.
4. Skład osobowy Komitetu Organizacyjnego oraz Komitetu Naukowego zostanie ogłoszony na oficjalnej stronie internetowej Konferencji najpóźniej do dnia 5 listopada 2025 r.
§3. Program naukowy Konferencji
1. Część naukową Konferencji tworzą sesje naukowe, o których mowa w §1 ust. 5 dotyczące następujących tematów: nauki medyczne, nauki farmaceutyczne nauki o zdrowiu oraz nauki biomedyczne. Planuje się organizację sesji głównej, poświęconej zagadnieniom z zakresu psychiatrii i neurologii, oraz sesji ogólnej, obejmującej prace dotyczące pozostałych tematów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do połączenia sesji w zależności do liczby nadesłanych prac.
2. Organizatorzy powołują Komitet Naukowy w skład, którego będą wchodzić eksperci z dyscypliny nauki medyczne, nauki farmaceutyczne i nauki o zdrowiu, a jego rolą będzie ocena merytoryczna zgłoszonych prac, czuwanie nad poziomem naukowym wydarzenia oraz wsparcie w opracowaniu programu konferencji.
3. Do sesji naukowych, prezentowanych przed Komisją Naukową powołaną przez Komitet Naukowy do oceny wystąpień, zostaną zakwalifikowane następujące typy prac naukowych: prace oryginalne, opisy przypadku oraz prace poglądowe.
4. W sesji plakatowej mogą brać udział następujące typy prac naukowych: prace oryginalne, opisy przypadku oraz prace poglądowe, które zostaną ocenione przez Komisje Naukowe powołane przez Komitet Naukowy.
5. W przypadku licznych zgłoszeń do sesji plakatowej, zostanie ona podzielona na maksymalnie 3 kategorie.
6. Uczestnicy przesyłając pracę w formularzu mają obowiązek określić jej typ i przynależność do sesji.
7. Każda zgłoszona praca będzie wstępnie oceniona przez Komitet Naukowy za pomocą specjalnie przygotowanej karty wstępnej oceny pracy (Załącznik 1).
7. Każda praca zakwalifikowana do prezentacji ustnej lub sesji plakatowej zostanie oceniona przez powołane przez Komitet Naukowy Komisje Naukowe według karty oceny pracy (Załącznik 2).
8. Szczegółowy program Konferencji zostanie opublikowany na stronie internetowej Konferencji.
§4. Warunki rejestracji i akceptowania streszczeń prac naukowych
1. Rejestracja możliwa jest poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Konferencji pod adresem https://obliczapsychiatrii.umlub.edu.pl/ od 15.10.2025 r. g. 12.00.
2. Termin rejestracji upływa w dniu 14.11.2025 r.
3. Ostateczny termin nadsyłania streszczeń prac naukowych mija 14.11.2025 r. W przypadku wydłużenia terminu, Organizatorzy konferencji będą informowali o tym fakcie uczestników na oficjalnej stronie Konferencji.
4. Streszczenia należy nadsyłać w języku polskim na adres mailowy farmklin@umlub.edu.pl, na załączonym do regulaminu wzorze (Załącznik 3 – praca oryginalna; Załącznik 4 – opis przypadku; Załącznik 5 – praca przeglądowa).
5. Streszczenie (przygotowane wg wzoru) nie powinno przekraczać 1 strony A4.
6. Streszczenie przesyła drogą mailową autor korespondencyjny, czyli osoba zgłaszająca i prezentująca pracę naukową. Autor korespondencyjny oraz opiekun pracy są jedynymi osobami, z którymi w sprawach naukowych kontaktuje się organizator Konferencji.
7. Jeden autor korespondencyjny może zgłosić maksymalnie 3 prace.
8. Maksymalnie można podać dwóch opiekunów naukowych pracy.
9. Tylko streszczenia spełniające warunki zawarte w ust. 1-6 zostaną zaakceptowane do prezentacji podczas Konferencji.
10. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przeniesienia zaakceptowanych prac do innej sesji.
11. Autor pracy naukowej zostanie poinformowany o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszonej pracy naukowej, przydzielonej sesji oraz formy prezentacji do dnia 25.11.2025 r.
12. Decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu pracy jest ostateczna.
§5. Zasady i formy prezentacji prac naukowych
1. Akceptowalną formą prezentacji pracy naukowej jest prezentacja ustna w języku polskim lub prezentacja posterowa, która zostanie opublikowana na stronie internetowej Konferencji.
2. Autorzy są zobligowani do przygotowania prezentacji multimedialnej lub plakatu w języku polskim, w zależności od wybranej sesji.
3. Prezentację należy przygotować w odpowiednim programie komputerowym oraz wygłosić podczas odpowiednio przydzielonej sesji stacjonarnie lub za pośrednictwem platformy “ZOOM”. Wszystkie animacje i pliki dźwiękowe w prezentacjach dołączane są przez autorów na własną odpowiedzialność. Preferowanym sposobem jest “udostępnienie” swojego ekranu podczas wystąpienia, który będzie widoczny dla komisji oraz widowni. Na życzenie uczestnika, prezentacja zostanie udostępniona przez administratora (hosta) danej sesji.
4. Prezentację multimedialną należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do 28.11.2025 r. na adres e-mail farmklin@umlub.edu.pl
- Prezentacja multimedialna przedstawiana podczas wystąpienia ustnego nie powinna być dłuższa niż 10 slajdów, w tym slajd tytułowy, w pliku PDF, PTT lub PPTX; nazwa pliku: Nazwisko_Prelegenta_Tytuł_Sesja.
5. Praca jest prezentowana przez pierwszego autora, który jest jednocześnie autorem korespondencyjnym. W uzasadnionych przypadkach, praca może być prezentowana przez innego autora, po wcześniejszym (minimum 24 godziny przez rozpoczęciem sesji) poinformowaniu o tym fakcie organizatora Konferencji. Osoba prezentująca jest zobowiązana do wzięcia udziału w dyskusji w języku polskim po zakończeniu prezentacji. Współautorzy pracy również mogą wziąć udział w dyskusji.
6. Prezentacje będą odbywały się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Komitet Organizacyjny Konferencji.
7. W przypadku nieobecności autora prezentującego pracę w wyznaczonym czasie sesji prezentacja zostanie przeniesiona na koniec sesji naukowej.
8. Komitet Organizacyjny zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w harmonogramie sesji naukowych.
9. Czas trwania prezentacji ustnej wynosi 8 minut. Na dyskusję po zakończeniu prezentacji przeznacza się 2 minuty (dotyczy każdego typu pracy).
10. W przypadku przekroczenia ustalonego limitu czasowego na prezentację pracy, koordynator sesji ma prawo zatrzymać prezentację lub zakończyć dyskusję.
11. Plakat należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do 28.11.2025 r. na adres farmklin@umlub.edu.pl
- Plakat należy przygotować w formacie A0 (pion/poziom), 200–300 DPI, w pliku PDF lub JPG (maks. 30 MB); nazwa pliku: Nazwisko_Prelegenta_Tytuł_Sesja.
12. Wszystkie plakaty zostaną umieszczone na stronie internetowej Konferencji.
13. W sesji plakatowej nie przewiduje się dyskusji.
14. Dla każdej pracy zaprezentowanej (wystąpienie ustne oraz plakat) na Konferencji wystawiony zostanie Certyfikat w formie elektronicznej (1 plakat – 1 certyfikat). Certyfikat zostanie wysłany do autora korespondencyjnego na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
§6. Zasady oceny prac naukowych
1. Prezentowane prace będą oceniane przez Komisję Naukową, powołaną przez Przewodniczącego Komitetu Naukowego Konferencji.
2. Ocena Komisji Naukowej sesji jest ostateczna.
3. Każda praca w poszczególnych sesjach naukowych będzie oceniana przez Komisje Naukowe złożone z osób wchodzących w skład Komitetu Naukowego Konferencji według jednolitej karty oceny, której kryteria zostaną opublikowane najpóźniej na tydzień przed konferencją.
4. Komisje Naukowe w każdej sesji wybiorą 3 najlepsze prace, które uzyskały największą liczbę punktów.
5. Zwycięzcy każdej z sesji otrzymają elektroniczny Certyfikat informujący o zajętym miejscu oraz nagrodę. Wyniki poszczególnych sesji zostaną ogłoszone podczas oficjalnej ceremonii zakończenia Konferencji oraz na stronie internetowej Konferencji.
6. Certyfikaty uczestnictwa (czynnego oraz biernego) w Konferencji zostaną wystawione w formie elektronicznej oraz wysłane drogą mailową w przeciągu 2 tygodni od dnia zakończenia Konferencji. Warunkiem uzyskania Certyfikatu jest dostarczenie Umowy Licencyjnej, o której mowa w §9. Uczestnicy bierni nie są zobowiązani do składania umowy licencyjnej; warunek ten dotyczy wyłącznie autorów prac zakwalifikowanych do publikacji.
§7. Zasady etyki, konflikt interesów i antyplagiat
1. Autorzy mają obowiązek ujawnienia potencjalnych konfliktów interesów; wzór oświadczenia stanowi Załącznik 6 do Regulaminu.
2. W pracach wymagających zgody Komisji Bioetycznej lub Etycznej ds. Doświadczeń na Zwierzętach należy podać numer i datę uzyskania zgody.
3. Organizator może wykluczyć prace niespełniające standardów etycznych lub w przypadku podejrzenia plagiatu.
§8. Rezygnacje, listy rezerwowe i zasady warsztatów
1. Limit miejsc stacjonarnych wynosi 200. Udział online może być limitowany decyzją Organizatora. O przyjęciu na Konferencję decyduje kolejność pełnych zgłoszeń.
2. Warsztaty stacjonarne wymagają oddzielnej rejestracji. Zgłoszenia przyjmowane są droga mailową na adres farmklin@umlub.edu.pl. Ilość miejsc na warsztaty jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator prowadzi listę rezerwową.
3. Organizator może zmienić formułę wydarzenia (stacjonarna/online), harmonogram lub prelegentów z ważnych powodów (w tym siła wyższa), informując o tym fakcie uczestników na stronie internetowej Konferencji, w mediach społecznościowych oraz w wiadomości e‑mail.
§9. Prawa autorskie
1. Uczestnik czynny Konferencji w momencie rejestracji oświadcza, że jest twórcą nadesłanej przez siebie pracy i przysługują mu niczym nieograniczone prawa osobiste i majątkowe do pracy oraz, że praca nie jest obciążona prawami osób trzecich, ani nie narusza praw autorskich osób trzecich.
2. W przypadku pracy współautorskiej, Uczestnik Konferencji w momencie rejestracji oświadcza, że jest współtwórcą nadesłanej przez siebie pracy, posiada wszystkie niezbędne zgody ze strony współautorów, w których imieniu zaświadcza o posiadaniu niczym nieograniczonych praw osobistych i majątkowych do pracy oraz, że praca nie jest obciążone prawami osób trzecich, ani nie narusza praw autorskich osób trzecich.
§10. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), w związku z realizacją Konferencji Komitet Organizacyjny informuje:
1. Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych w celu organizacji Konferencji jest Uniwersytet Medyczny w Lublinie z siedzibą przy Al. Racławickich 1, 20-059 Lublin.
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rejestracji i udziału w Konferencji.
a. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale w odniesieniu do danych, o których mowa w ust. 3 konieczne do zawarcia umowy i uczestnictwa w Konferencji.
3. Dane osobowe niezbędne do przeprowadzenia procesu rejestracji oraz udziału w Konferencji obejmują: imię, nazwisko, adres e-mail, uczelnię/jednostkę/instytucję, status uczestnictwa (student, doktorant, pracownik naukowy, itp.) oraz – w przypadku uczestników czynnych – tytuł i treść streszczenia, dane autorów i opiekunów pracy naukowej, w tym imię i nazwisko oraz afiliację.
3. Uniwersytet Medyczny w Lublinie jako administrator danych osobowych informuje, że zgromadzone dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz przeprowadzenia Konferencji i zawodów, a także celach statystycznych i archiwalnych, jak również ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń, w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych. Podstawą przetwarzania danych osoby zgłaszającej udział w Konferencji (wypełniającej i przesyłającej formularz rejestracyjny) jest jej zgoda, tj. art. 6 ust 1 lit a RODO. Zgodę można cofnąć w każdym czasie, zaś jej wycofanie nie ma wpływu na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem.
Realizacja Konferencji odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. faktu, że jest to niezbędne do wykonania umowy, której uczestnik jest stroną oraz działań przed jej zawarciem a także art. 6 ust. 1 lit c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
4. Dane nie będą przedmiotem sprzedaży i udostępniania podmiotom zewnętrznym, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa oraz podmiotom, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy, np. w związku z korzystaniem z usług zewnętrznych, m.in. w zakresie IT, nie będą również przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych. Będą one przetwarzane w okresie realizacji Konferencji, a także archiwizacji dokumentacji po zakończeniu Konferencji, zgodnie z przepisami prawa i procedurami Uniwersytetu, zaś w przypadku ewentualnych roszczeń w okresach wynikających z przepisów prawa powszechnego. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, a także – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, ma prawo również złożyć skargę do organu nadzorczego. Dane nie będą wykorzystywane w żadnym innym celu, nie będą w oparciu o niepodejmowane jakiekolwiek decyzje w sposób zautomatyzowany, nie będą one podlegały profilowaniu.
5. Administrator danych osobowych powołał osobę nadzorującą prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którą można skontaktować się pod adresem: iod@umlub.edu.pl lub pisemnie na adres Administratora.
6. Część Konferencji będzie prowadzona w formie zdalnej telekonferencji (online), zatem musi Pani/Pan wiedzieć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana wizerunek podczas Konferencji transmisji online za pośrednictwem platformy “ZOOM”. Pani/Pana dana osobowa w postaci wizerunku może zostać utrwalona na zdjęciach lub filmach z Konferencji i przetwarzana na stronach internetowych UMLub oraz profilach UMLub na portalach społecznościowych w sposób umożliwiający dostęp osób trzecich, na cele związane z promocją UMLub, w tym na potrzeby relacji z Konferencji.
7. W czasie przebiegu Konferencji organizator może wykonywać Print Screen wizerunku stanowiącego jedynie szczegół całości, a nie główny motyw zdjęcia (bez zbliżeń na twarz, tj. w ten sposób, aby pokazać fakt odbycia Konferencji, a nie wizerunek poszczególnych osób w nim uczestniczących).
8. Autorzy prac wyrażają dobrowolną zgodę w formularzu rejestracyjnym na publikację następujących danych: imion i nazwisk autorów oraz opiekunów, kierunku i roku studiów, nazwy uczelni, tytułu oraz afiliacji pracy naukowej. Wraz z wyrażeniem zgody dane te mogą zostać umieszczone w książce streszczeń, na Platformie “ZOOM” podczas trwania Konferencji, na kartach ocen dla Komisji Naukowej oraz w programie i na oficjalnych mediach Konferencji: Facebooku, Instagramie i stronie internetowej.
9. Uczestnik biorąc udział w Konferencji, wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie swojego wizerunku w celach wskazanych poniżej w ust. 10, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu. Zgoda obejmuje rozpowszechnianie przez Organizatora wizerunku utrwalonego w związku z udziałem w Konferencji poprzez: utrwalanie, zwielokrotnianie przy użyciu wszelkich technik, rozpowszechnianie, korzystanie, wprowadzenie do obrotu, użyczenie, publiczne wykonanie, wstawienie, wyświetlenie, odtworzenie, nadawanie, publiczne udostępnianie, archiwizację, w tym w szczególności na stronach internetowych UMLub, na profilach UMLub w mediach społecznościowych, na wydarzeniach promocyjnych UMLub.
10. Cele, o których mowa w ust. 9, obejmują przeprowadzenie fotorelacji z Konferencji dla celów dokumentacyjnych (np. raportów i sprawozdań), informacyjnych (dostępnych na stronie internetowej Konferencji i innych stronach internetowych UmLub z informacją o Konferencji i jej przebiegu), promocyjnych (np. na stronie internetowej Konferencji i innych stronach internetowych UMLub, profilach UMLub w mediach społecznościowych) i archiwizacji (w zakresie nagrań i fotorelacji).
§11. Umowy licencyjne
1. Uczestnicy czynni zobowiązani są do zawarcia nieodpłatnej, niewyłącznej umowy licencyjnej (Załącznik Nr 1d do Zarządzenia Nr 62/2019 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 12.06.2019 r.) z Uniwersytetem Medycznym w Lublinie w celu opublikowania streszczeń.
2. Streszczenia zostaną opublikowane w Książce Streszczeń, która będzie dystrybuowana w formie elektronicznej na ogólnie dostępnych platformach informatycznych wybranych przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie, w tym w szczególności w Repozytorium Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz Repozytorium Polskiej Platformy Medycznej.
3. W przypadku niepodpisania umowy licencyjnej, streszczenie nadesłane przez uczestnika Konferencji nie zostanie umieszczone w Książce Streszczeń.
4. Wzór umowy licencyjnej, który uczestnik Konferencji zobowiązany jest podpisać, stanowi Załącznik nr 7 do Regulaminu.
5. Umowy licencyjne powinny być podpisane przez WSZYSTKICH autorów danej pracy oraz powinny zostać przesłane pocztą lub dostarczone osobiście do sekretariatu Zakładu Farmacji Klinicznej i Opieki Farmaceutycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie ul. Chodźki 7 w DWÓCH oryginalnych egzemplarzach do dnia 01.12.2025 r. W przypadku przesyłania umów licencyjnych pocztą, należy je przesłać pod adres wskazany przez Organizatora (Zakład Farmacji Klinicznej i Opieki Farmaceutycznej (Collegium Academicum) ul. Chodźki 7, 20-093 Lublin) z dopiskiem I Ogólnopolska Konferencja „Oblicza psychiatrii w farmacji klinicznej i opiece farmaceutycznej”. Koszt wysłania umów licencyjnych ponosi Uczestnik konferencji.
§12. Postanowienia końcowe
1. Komitet Organizacyjny rozstrzyga spory, które nie są regulowane niniejszym Regulaminem.
2. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że wzięcie udziału w Konferencji i wstęp na teren, gdzie odbywa się Konferencja (określony w pkt. 1 Regulaminu) jest równoznaczny z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu, w tym zasad przetwarzania danych osobowych.
3. Uczestnik Konferencji rejestrując się, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby zadań Komitetu Organizacyjnego i Naukowego oraz Komisji Naukowych, przygotowanie Książki Streszczeń, publikacji streszczenia i wyników sesji naukowych na stronie internetowej Konferencji.
4. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione podczas Konferencji oraz za rzeczy pozostawione w odzieży lub plecakach oddanych do szatni, a także w innych miejscach ogólnodostępnych na terenie Konferencji i UMLub.
5. Uczestnicy przyjmują odpowiedzialność za zniszczenia dokonane podczas Konferencji.
6. Uczestnik ma obowiązek stosowania się do obecnie panujących zasad sanitarno-epidemiologicznych podczas trwania konferencji.
7. Uczestnicy akceptują ustalone reguły przebiegu Konferencji oraz jej program oraz zobowiązują się nie wpływać na jej zmianę i nie zakłócać przebiegu Konferencji.
8. Uczestnicy są zobowiązani przestrzegać zasad bezpieczeństwa, przepisów BHP i p. poż. obowiązujących na terenie obiektów, w których organizowana jest Konferencja oraz stosować się w tym zakresie do poleceń wydawanych przez personel Konferencji lub służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek.
9. Uczestnictwo w Konferencji może się odbywać tylko w wyznaczonych pomieszczeniach i obszarach, zgodnie z obowiązującym programem i porządkiem Konferencji. Zabronione jest przebywanie poza wyznaczonym obszarem Wydarzenia.
10. Uczestnicy biorąc udział w Konferencji nie mogą posiadać ani wnosić na teren Wydarzenia i UMLub:
a. jakiejkolwiek broni, amunicji, przedmiotów uznanych za niebezpieczne (np. nóż),
b. materiałów wybuchowych, łatwopalnych i toksycznych,
c. długich parasoli,
d. zwierząt, z zastrzeżeniem psów-przewodników towarzyszących osobom z niepełnosprawnościami.
11. Podczas wydarzenia zakazane jest manifestowanie światopoglądu, w tym w szczególności poglądów politycznych.
12. Zabrania się prowadzenia na terenie Konferencji działalności handlowej, promocyjnej, reklamowej z zastrzeżeniem przypadków, kiedy dany podmiot uzyskał odrębną zgodę.
13. Osobom nietrzeźwym lub będącym pod wpływem środków odurzających, zachowującym się w sposób, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu innych Uczestników oraz Organizatorów, zakłócić porządek Konferencji, a także naruszyć ogólnie przyjęte normy zachowania w miejscach publicznych zakazuje się wstępu na Konferencje. Personel Konferencji uprawniony jest do zobowiązania osoby, o której mowa w zdaniu poprzednim do opuszczenia terenu Konferencji.
14. Personel Konferencji w przypadku zakłócania przez Uczestnika ładu i porządku publicznego jest uprawniony do:
a) wylegitymowania Uczestnika w celu ustalenia jego tożsamości,
b) sprawdzenia zawartości bagażu i odzieży Uczestnika, zwłaszcza w przypadku podejrzenia, że osoba ta posiada przedmioty, o których mowa powyżej w ust. 10,
c) wezwania Uczestnika do stosownego zachowania,
d) żądania opuszczenia terenu Konferencji przez Uczestnika i zastosowania wszelkich dostępnych środków, w tym także zatrzymania do chwili przyjazdu Policji, jeśli Uczestnik pomimo wcześniejszego upomnienia nadal zachowuje się w sposób naruszający bezpieczeństwo i porządek Wydarzenia.
15. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprzestrzegania przez Uczestników Regulaminu, nie stosowania się przez Uczestników do zaleceń Organizatora oraz poleceń personelu Konferencji i służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek.
16. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody w mieniu lub na osobach wchodzących w skład personelu Organizatora (pracownikach i współpracownikach), wyrządzone przez niego lub osoby pozostające pod jego opieką. Odpowiedzialność w takim samym zakresie jak powyżej, Uczestnik ponosi również wobec innych Uczestników.
17. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Konferencji, Organizator może korzystać z monitoringu obejmującego cały teren Konferencji, jak i jego poszczególne fragmenty.
18. W przypadku zauważenia zagrożenia dla życia i zdrowia Uczestników, Uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym personel Konferencji.
19. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na oficjalnej stronie internetowej Konferencji.
20. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, w szczególności z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa i konieczności dostosowania Regulaminu do tej zmiany, zmiany programu Konferencji, zwiększenia środków bezpieczeństwa towarzyszących Konferencji. Zmiana regulaminu wejdzie w życie z chwilą jego publikacji na stronie internetowej Konferencji.